Minden irodalmi műben van olyan rész, ahol a mű szerzőjét, annak habitusát, képességeit vagy simán csak érdemességét firtatják mások, vagy mások írnak szépeket és jókat. Ez itt most nem lesz. Ennek prózai oka sincsen, egyszerűen mert a téma önmagában elég érdekes, hogy arról szóljon ami a téma. Arról az esetről ahogyan egykoron huszonéves vidéki fiatalember, kitörve a vidéki létből, a maga által is deviánsnak ítélt családi kötelékből, megtalálta fiatal felnőttként a lehetőséget. A lehetőséget amitől mások a térdüket verik örömükben – na ez itt jelen esetben is meg volt- de az egész kivitelezés már sokak számára csak utópia maradna. Hősünk azonban ezen túllépve, tervek és tettek erdejében találta magát és az élet nem is annyira korrekt sűrűjében.
Nyilván kevesebben remélnék egy főhőstől, hogy elvérzik, hogy a fájdalomtól fetreng, ám az élet pont ilyen.
A Hagyományos Mosópor ötlete egy vidéki fiatalember 27. évének ötlete és kivitelező képességének eredményeként indult 1994. nyarán. és aztán érte el a közismertséget Klapka Györgynek.
A Hagyományos Mosópor a következő eredményeket érte el:
– 178 újságcikk, 7 országban történő megjelenéssel (A cikkek többsége print változatban beszkennelésre kerül az írásba)
– 86 TV és Youtube interjú vagy ráutaló videó több mint 1000 percben ( Ezt összeadtuk és ennyi)
– A Google közlése szerint a Hagyományos Mosópor +Klapka György kereső kifejezésre nagyjából 3 770 találat
– 300 millió forintnál több értékű megtakarítás a marketing költségeken (Klapka György nyilatkozata alapján)
– 300 millió forint ingyen személy reklám, egy adott ember népszerűvé válásának megteremtésével ( Egy piaci elemző marketinges számításai alapján)
Rövid megérést kínáló magyarázat: Végül de nem utolsó sorban egy cikk, vagy PR bejegyzés költsége 2000 karakteres cikk 36.000Ft-tól kezdődik. A megjelent riportok és cikkek számát is alapul véve, valamint a 1995-2000 közötti print megjelenés média értékét is a 2000-es évek árain számolva is több mint 1 millió €-t tesz ki. Itt se kamat, se egyéb, valóban részletekre menő értéklista, csak a megjelent elemek Hagyományos Mosópor és Klapka György közös érintettségét felfedezve, kerültek darab számban összeadásra és átlag árral kiszorzásra. A marketing érték bőven több, mutatja ezt az, hogy a Klapka videók a Facebookon még a legnézettebb is csak fele a Hagyományos Mosópor videójának.
Szummázva: az évszázad reklám és marketing ötletének kikiáltott termék közel 1 milliárd forintot termelt és az egészet a magát Arany Embernek nevező Klapka György zsebelte be, miközben az egész ….
…és talán itt álljunk meg egy szóra. Végül is van olyan aki beül a moziba és egyből az utolsó 10 percet nézi meg? Netalán azért jár bárki is moziba, hogy a vége felirat előtti végső jelenetet megtekintse?
Azért járunk moziba mert szeretünk borzongani, érezni, félni, szorongani és izgulni, majd együtt érezni, nevetni és sírni és egy mozi film ezt ha szerencsénk van, meg is adja.
A mozi film tehát megadja, amit egy könyvtől szintén remélhetünk, na de egy weboldalon előzetesként elénk tárt néhány sorral?
Remélhetjük az érdeklődés felkeltésére elegendő az a kis előzetes, ahol bemutatjuk, hogyan indult a Hagyományos Mosópor aminek ötletével….
… de ne szaladjunk ennyire előre!
Amint érdekelni fogja a kedves olvasót a részlet, neki fut és beleássa magát a megértésbe és mi ebben csak a segítségére leszünk.
Jó olvasást kívánunk!
Még valami: ez egy olykor ironikus, olykor elkeseredettséget sugárzó írásként, hathat a nevető izmokra és a könnyzacskókra egyaránt. Egyéb mellékhatásáról nem tudunk, de ha lenne: ne riadjon meg tőle és ossza meg velünk, mi sem leszünk restek, megosztani másokkal!
Egy rövid előzetes a Hagyományos Mosópor történetéből… (ezt a kék linket katt)